Hali järjestää yhdessä Uudenmaan sosiaalialan osaamiskeskuksen Soccan kanssa Kanta & kirjaaminen -tuokioita. Tuokioiden keskeisenä kohderyhmänä ovat pienet ja keskisuuret yksityiset sosiaalipalvelujen tuottajat. Tarkoituksena on tarjota palveluntuottajille lisää tietoa sosiaalihuollon Kanta-liittymisen mukanaan tuomista toiminnallisista muutoksista.

Menneiden tuokioiden materiaalit löydät tämän artikkelin lopusta.

Sosiaalihuollon velvollisuus liittyä Kantaan tuo mukaan toiminnallisia muutoksia organisaatioille. Voit lukea Kanta-liittymisen prosessista alla liitteenä olevasta infograafista.

Kanta-liittymisen prosessi – infograafi

kanta-liittymisen-prosessi-infograafi.pdf, 173 kt, 11.12.2024

pdf

Tulevat kanta & kirjaaminen -tuokiot

28.02. klo 10–11 – Asiakastietolain mukainen liittymisvelvoite Kantaan ja järjestelmätoimittajan rooli

Tilaisuuden puhujat ovat Kelan liiketoiminnan asiantuntija Jaana Nissilä ja Mediconsultin johtava asiantuntija Jussi Lehto.

Osallistu tuokioon Teamsissa.


21.03 klo 10–11 – Yksityinen palveluntuottaja sosiaalihuollon asiakastiedon kirjaajana

Tilaisuuden puhujana on Maila Immonen THL:stä.

Osallistu tuokioon Teamsissa.


11.04. klo 10–11 – Kirjaamisen valvonta

Puheenvuoron pitää Vantaan ja Keravan hyvinvointialue. Tarkemmat tiedot päivittyvät myöhemmin.

Osallistu tuokioon Teamsissa.


23.05. klo 10–11 – Tuki jatkossa ja katse tulevaan

Tilaisuuden puhujana on erityisasiantuntija Anna Väinälä sosiaali- ja terveysministeriöstä.

Osallistu tuokioon Teamsissa.


Kanta & kirjaaminen -tuokioiden materiaalit

31.1. Velvoite asiakastietojen kirjaamiseen ja Sote-varmennepalvelut Kanta-palveluiden käyttöönotossa

Velvoite asiakastietojen kirjaamiseen

socca-hali-31012025-velvoite-asiakastietojen-kirjaamiseen.pdf, 296 kt, 3.2.2025

pdf

Kanta-palveluiden käyttöönotto

kontiola-kanta-palveluiden-kayttoonotto-fi.pptx, 3 Mt, 3.2.2025

pptx

Införandet av Kanta-tjänster (på svenska)

dvv-inforandet-av-kanta-tjanster-sve.pptx, 3 Mt, 3.2.2025

pptx

Ammattioikeuksiin liittyvät kysymykset

dvv-ammattioikeuksiin-liittyvat-kysymykset.pdf, 568 kt, 3.2.2025

pdf

Varmennekorttien hyödyntäminen asiakastietoja käsittelevässä järjestelmässä

kela-varmennekorttien-hyodyntaminen-asiakastietoja-kasittelevassa-jarjestelmassa.pdf, 345 kt, 3.2.2025

pdf

29.11. Kirjaamisen laadunvalvonta

Asiakastiedon kirjaaminen valvonnan näkökulmasta

asiakastiedon-kirjaaminen-valvonnan-nakokulmasta.pdf, 704 kt, 11.12.2024

pdf

Hyvinvointialueiden ja yksityisten palveluntuottajien yhteistyö

kirjaamisen-laadunvalvonta-hyvinvointialueiden-ja-yksityisten-palveluntuottajien-yhteistyo291124.pdf, 1 Mt, 11.12.2024

pdf

1.11. Yksityinen palveluntuottaja sosiaalihuollon asiakastiedon kirjaajana

1.11. Kanta & kirjaaminen -tuokio

0111-yksityinen-kirjaajana_thl.pdf, 306 kt, 7.11.2024

pdf

THL – Yksityinen palveluntuottaja sosiaalihuollon asiakastiedon kirjaajana

kanta-kirjaaminen-20241101_thl.pdf, 2 Mt, 7.11.2024

pdf

Validia Oy – Yksityinen palveluntuottaja sosiaalihuollon asiakastiedon kirjaajana

yksityinen-palveluntuottaja-sosiaalihuollon-asiakastiedon-kirjaajana_validia.pdf, 796 kt, 7.11.2024

pdf

4.10. Asiakastietolain mukainen liittymisvelvoite Kantaan

0410-liittymisvelvoite-kantaan.pdf, 297 kt, 7.10.2024

pdf

Kanta & kirjaaminen -tuokio

yksityisten-sosiaalihuollon-palveluntuottajien-kantakirjaaminen-tuokio-4-10-kela_.pdf, 1 Mt, 7.10.2024

pdf

Velvoite asiakastietojen kirjaamiseen

1309-velvoite-asiakastietojen-kirjaamiseen.pdf, 606 kt, 16.9.2024

pdf

13.9. Kanta & kirjaaminen -esittelytilaisuus

kanta-kirjaaminen-esittelytilaisuus-13-9-2024.pdf, 600 kt, 2.10.2024

pdf

Lisätiedot

Talvitie Jarno

Jarno Talvitie

Johtava asiantuntija, elinkeinopolitiikka

050 569 5755

Lisätiedot

Koitko sisällön hyödylliseksi?

Keskiarvo 5 / 5. Arvioiden määrä: 3

Ei vielä arviointeja. Anna arviosi ensimmäisenä.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?