HALI järjestää syksyn 2024 aikana yhdessä Uudenmaan sosiaalialan osaamiskeskuksen Soccan kanssa yhteensä viisi Kanta & kirjaaminen -tuokiota. Tuokioiden keskeisenä kohderyhmänä ovat pienet ja keskisuuret yksityiset sosiaalipalvelujen tuottajat. Tarkoituksena on tarjota palveluntuottajille lisää tietoa sosiaalihuollon Kanta-liittymisen mukanaan tuomista toiminnallisista muutoksista.
Ensimmäinen tilaisuus pidettiin perjantaina 13.9.2024. Tilaisuudessa kuultiin asiakastietojen kirjaamisvelvoitteen lähtökohdista sekä muun muassa kirjaamisesta osana laadukkaita palveluja ja tiedonmuodostuksen perustana. Sospro Oy:n laatujohtaja Helena Nyman-Jokinen esitteli hänelle varatussa puheenvuorossa heidän kirjaamisen kehittämisen polkua.
Toisessa Kanta & kirjaaminen -tuokiossa perjantaina 4.10.2024 aiheena oli asiakastietolain mukainen liittymisvelvoite Kantaan. Asiaa esitteli Kelan Kanta-palveluista palvelutoiminnan päällikkö Jaana Nissilä.
Kolmannen tuokion aiheena 1.11.2024 oli yksityinen palveluntuottaja sosiaalihuollon asiakastiedon kirjaajana. Puheenvuorot tuokiossa pitivät THL:n erikoissuunnittelija Maila Immonen sekä Validia Oy:n kehityspäällikkö Sari Vuorilampi.
Menneiden tuokioiden materiaalit löydät tämän uutisen lopusta.
Tulevat Kanta & kirjaaminen -tuokiot:
- pe 29.11. klo 10–11: Kirjaamisen laadunvalvonta
- pe 13.12. klo 10–11: Tuki jatkossa ja katse tulevaisuuteen
Tarkemmat tuokiokohtaiset tiedot ja kokouslinkit löytyvät Soccan tapahtumakalenterista.
Aikaisempien tuokioiden materiaalit
1.11. Yksityinen palveluntuottaja sosiaalihuollon asiakastiedon kirjaajana
4.10. Asiakastietolain mukainen liittymisvelvoite Kantaan
13.9.2024 Velvoite asiakastietojen kirjaamiseen
Lisätiedot
Jarno Talvitie
Johtava asiantuntija, elinkeinopolitiikka
050 569 5755